zelf urinetest doen na tp

Gast

zelf urinetest doen na tp

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 14:06

doen jullie dat?
zelf een testje thuis na ivf/icsi?

wachten jullie gewoon tot het bloedonderzoek van het ziekenhuis (wegens pregnyl en zo)?
of kunnen jullie je toch niet inhouden?

Gast

RE: zelf urinetest doen na tp

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 14:12

ik heb bij mijn laatste twee pogingen mij niet kunnen inhouden en zelf een test gedaan. Beide keren was de test negatief. Maar bij mijn laatste poging bleek twee dagen later bij het bloedonderzoek dat ik toch zwanger was. De test was dus vals.
Jammer genoeg wel een miskraamg gehad.
Ik zou dus geen test doen maar wachten op het bloedonderzoek

Gast

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 14:30

vanaf wanneer testen jullie de urine dan een TP. Moet nl zaterdag naar de gyn voor mijn bloedname, maar was vanmorgen ineens zo zenuwachtig dat ik een zwschptest op mijn urine heb gedaan. Die was negatief. Moet ik er nu vanuit gaan dat het zaterdag ook slecht nieuws word of heb ik de test gewoon te vroeg gedaan?

Gast

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 14:54

neen, niet vanuitgaan!

ik ga testje doen de dag dat ik bloed laat trekken.

als dat negatief is dan weet ik dat ik niet teveel moet hopen...

en als het positief is dan moet ik toch nog de bloedwaarden afwachten, omwille van miskraam en zo.

ik weet het - het heeft geen zin thuis te testen maar ik kan het toch niet laten hoor!

succes meiden

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 24 okt 2007, 15:36

Heb zelf ook steeds thuis getest op dag 10 na tp
(mocht steeds pas op dag 12 bloed laten trekken)
De keer dat ik effectief zwanger was, kon ik dit in mijn urine op 10dagen na tp reeds zien...
Zelf had ik testjes gekocht op babybrabbel.nl
want de testen uit de apotheek (predictor enz...) werken meestal pas later

Chiarake

Gast

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 16:25

al op dag 10 na tp?

ik mag pas bloed laten trekken na twee weken.

ik koop de quid in carrefour

Gast

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 16:48

wij laten bloed nemen op dag 12 na de TP. op dag 11 testte ik al positief thuis, maar hte was mijn 2 de kindje, en ik voelde gewoon dat ik zwanger was...
bij de eerste heb ik geen test gedaan.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 20:43

up

Gast

Berichtdoor Gast » 25 okt 2007, 11:46

ik deed ook steeds zelf een urinetestje, de dag van de BN. bij mij was dit steeds dag 12 na TP. zo had ik reeds een idee. En wat belangrijker was, door heel die MMM vond ik het al zo "getimed en kunstmatig" dat ik persé zoals de doorsnee koppels er onder ons tweetjes achter wou komen door een doodgewone urinetest thuis en niet door de telefoon. En ja hoor, de 4de TP was prijs en ik vond het o zo fijn om daar de ochtend van de bloedname onder ons 2 achter te komen, had iets intiemer. ben nu 18w zwanger van een tweeling :)

Gast

Berichtdoor Gast » 25 okt 2007, 11:49

Op dag 6 na de TP een licht positieve urinetest! Om de 2 dagen herhaald en het streepje werd steeds duidelijker. Vroeg getest, maar wel correcte uitslag.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 okt 2007, 12:02

zit op dag 8 na tp - ik denk dat ik zaterdag ga testen en dan volgende woensdag voor bloedprik.

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 25 okt 2007, 21:07

Veel succes 12:02

Foetusje

Berichtdoor Foetusje » 26 okt 2007, 11:30

Heb vanmorgen een quidtest gedaan. Mocht nl zaterdag naar het ziekenhuis voor mijn bloedname (icsi zwschap) maar kon me niet meer houden. Nu is er wel een streepje verschenen, maar lichter dan dat in het controlevenstertje, maar wel duidelijk een streepje. Wat wil dit nu zeggen? Mag ik al voorzichtig beginnen te hopen?

Marie

Berichtdoor Marie » 26 okt 2007, 11:34

hoi,
Deze morgen mocht ik bloedname laten uitvoeren. Ook na ICSI behandeling. Ik weet het resultaat nog niet. Om mezelf wat te sparen van ontgoocheling heb ik gisterennamiddag een testje gedaan. Deze was ook heel duidelijk positief. Ik sprong een gat in de lucht. Nu slaan de zenuwen weer toe om te bellen voor bloedresultaat.
Foetusje, ik denk dat dit goed nieuws is voor jou hoor! In ieder geval zullen we allebei maar op ons gemak zijn als we de bloedwaarden kennen hé...

Laat je nog iets weten?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 okt 2007, 11:40

Ik heb de laatste keer ook een test gedaan.
't was negatief, en de bloedtest was ook negatief.
Het voordeel aan thuis te testen vind ik dat je't meteen weet. (op enkele uitzonderingen na)
In Jette bellen ze pas in de nm, en ik zou compleet op zijn van de zenuwen !

Groetjes,

Foetusje

Berichtdoor Foetusje » 26 okt 2007, 11:42

Zal ik zeker doen!! Was bij jou het streepje even donker als in het controlevenster . Hoe meer ik naar de test kijk hoe meer ik denk, het is toch wel echt lichter is, maar wel duidelijk een streepje. Zal ook pas gerust zijn als ik mijn bloedname ken; maar begin nu wel al een beetje te hopen!

Marie

Berichtdoor Marie » 26 okt 2007, 11:50

Mijn streepje was wel even donker als het controlevenster. En heb zopas bevestiging gekregen. Mijn hcg staat op 16 dagen na TP 967. Gyn zei me dat het er prima goed uitzag!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 okt 2007, 09:24

gisteren dag 11 na tp - testje negatief.

vandaag al wat bloedverlies bij het afvegen.
normaal gezien houdt utrogestan mijn regels altijd tegen.

deze keer blijkbaar niet dus.
weer noppes - ik begin het een beetje moe te worden...

Foetusje

Berichtdoor Foetusje » 29 okt 2007, 11:07

Mijn test was op dag 10 na tp negatief. Op dag 15 na tp had ik een lichtroos streepje (veel lichter dan het controlevenstertje) En vandaag dag 17 na tp was mijn bloedname in het ZH goed, maw zwanger dus, Hcg van 600, wat volgens de gynecoloog ok was. Moet volgende week nog eens opnieuw laten testen om te zien of het voldoende gestegen is.

10:24

Berichtdoor 10:24 » 29 okt 2007, 11:27

ik ga vanavond al voor bloedprik, ook al is het nog maar dag 12

'k verlies al wat bloed dus als hcg toch op 0 staat dan liever geen dagen meer utrogestan opsteken

Vanessa_Koziel

1ste TP

Berichtdoor Vanessa_Koziel » 18 jul 2021, 05:32

Hoii,,

Ben hier nieuw.
Ik heb 8 juli een eerste TP gehad van een 5 daagse cryo, paar dagen later mooie innestelingsbloeding.
Nu moet ik morgen 19 juli voor een bloedafname gaan dus ik dacht vandaag een testje te doen met ochtendurine en een sensitest. Maar die was negatief ☹
Heb sinds 2 dagen opnieuw licht rood bloedverlies enkel bij het afvegen, dus totaal niet mijn menstruatie.
Zou het morgen dan ook gewoon negatief zijn?

Dankjewel x

Terug naar “Vruchtbaarheid”