te lage hcg waarde????

Gast

te lage hcg waarde????

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 17:26

hallo,

ik ben in behandeling in het UZ Jette. verleden week zondag een tp gehad op dag 5, en vandaag dus een eerste bloedafname.
het labo van het ziekenhuis in de buurt (die dan de resultaten moet doorsturen naar Jette) werkte door kerstmis op weekenddienst en zij konden vandaag enkel mijn hcg bepalen. dit was 22.
de ondersteunende waarden zal ik echter pas morgennamiddag kennen.
in Jette gaven ze me niet echt hoop, omdat deze redelijk laag liggen, dit zou kunnen wijzen op een miskraam...
het kan natuurlijk ook een late innesteling zijn...
de schrik zit er nu natuurlijk in dat dit de zoveelste ontgoocheling zal worden.
Kan iemand mij helpen met de hcg waarde die bij de eerste bloedafname werd gemeten?
alvast bedankt!

aan iedereen veeeeeel succes!!

Gast

RE: te lage hcg waarde????

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 20:40

op hoeveel dagen na tp is dit? Bij mij was het op dag 10 na tp (ook dag 5) 50 en voorlopig is alles nog schitterend :-)

Gast

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 20:41

dag 9 na tp dus

Gast

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 21:14

Na een tp als je niet zwanger bent is dat geen miskraam!!!
De vrucht heeft zich gewoon niet ingenesteld, zoals je gewoon zwanger wordt ook een bloeding krijgt!

S

Berichtdoor S » 26 dec 2007, 08:40

Hoi, hierboven, ik begrijp weinig van je redenering. Maar in principe, als er hcg is, is er een innesteling geweest. Of die nog ok is, is een andere vraag natuurlijk. En een innesteling die toch nog afbreekt, is een miskraam.
Maar, volgens mij heb je echt wel een kans met een hcg van 22, al zou wat meer, natuurlijk wel comfortabeler zijn.

Veel succes!

opstartster

Berichtdoor opstartster » 26 dec 2007, 10:21

hallo iedereen,

bedankt voor de antwoorden.
hopelijk krijgen we deze namiddag goed nieuws.
t blijft toch zenuwslopend hoor!! :)
t zou in ieder geval het mooiste eindejaarsgeschenk ooit worden!

Elke

Berichtdoor Elke » 26 dec 2007, 12:22

Hallo

Hier ook begonnen met heel lage hcg waarden van rond de twintig. Ze gaven ons ook zo goed als geen hoop waarschijnlijk een heel vroege miskraam zeiden ze. Maar ben nu wel bijna 20 weken zwanger en alles gaat goed.
Maar iedereen is anders ik heb ook al verhalen gehoord bij wie dit wel op een vroege miskraam uitdraaide. Dus je zal spijtig genoeg moeten afwachten. En ik weet dat dit alles behalve fijn is heb het ook meegemaakt.

Veel succes

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 13:18

Ik zelf heb eens een HCG van 22 gehad en deze innesteling zette zich na 5 weken niet meer verder. In november bleek ik weer een laag HCG te hebben namelijk 29. Tranen met tuiten natuurlijk maar ondertussen heb ik het wel gehaald en ben nu 8,5weken zwanger!!! Al mijn tranen voor niks want het zette mooi door. Vorige week zaterdag echo gehad en inderdaad late innesteling want ik bleek toen 7weken en 2dagen te zijn ipv 8weken, 5 dagjes achter dus.
Het is echt afwachten van bloedafname naar bloedafname en zien hoe het evolueert. Ik wens je allesinds het beste toe! De hoop niet opgeven is de boodschap.

opstartster

Berichtdoor opstartster » 28 dec 2007, 19:40

hallo iedereen,

alvast bedankt voor jullie antwoorden!
vandaag een tweede bloedafname gehad, en het hcg staat op 69!!!!
we gaan dus de goeie kant uit!
moet wel toegeven, nog doodsbang omdat ik toch nog steeds een klein beetje onder de normale curve zit...
blijven hopen is de boodschap he!
succes aan iedereen!!!!

Hope

Berichtdoor Hope » 02 jan 2008, 13:00

Ook ik heb -na ivf- maandag (dag 11 na tp) bericht gehad dat HcG (in vgl met dag 8 na tp) gestegen is maar niet verdubbeld zoals dat in ppe het geval moet zijn. Ik heb geen waarde meegekregen dus ik kan niet vergelijken. De boodschap was 'nog niet te blij te zijn'... Het is inderdaad bang afwachten. Ons geduld wordt echt op de proef gesteld. Vrijdag of maandag moet ik terug voor bloedafname. Ik duim mee voor iedereen!

opstartster

Berichtdoor opstartster » 02 jan 2008, 15:16

hallo allemaal,

ondertussen al enkele bloedafnames verder:
pu 11/12en tp 16/12

hcg dag 14na pu: 23
hcg dag 17na pu: 69
hcg dag 20na pu: 325

ze hebben mij nu toch al wat meer zekerheid gegeven. vrijdag een nieuwe bloedafname, en indien deze ok is, op naar de eerste echo!!

succes iedereen!!

Hope

Berichtdoor Hope » 04 jan 2008, 13:46

Opstarster, weet je al meer? Het ziet er in elk geval goed voor je uit!

Mijn pu was op 17/12 en tp (topembryo) op 20/12

Maandag as. is dag 21 na pu en moet ik terug voor bloedafname.
Vorige week maandag (14 na pu) was Hcg gestegen maar eigenlijk niet voldoende ten opzichte van dag 11 na pu. Vandaar dat ze me hebben aangeraden een week te wachten en niet te blij te zijn. Ik heb wel geen waardes meegekregen. Maandag ga ik terug.

Ik duim voor je!

opstartster eveline @hope

Berichtdoor opstartster eveline @hope » 04 jan 2008, 18:06

hallo,

vandaag laatste bloedafname gedaan, en mijn hcg staat op 2119!!!
alles is dus goed verlopen!!
volgende week vrijdag de eerste echo, dus hopelijk dan een kloppend hartje/hartjes??
laat de moed niet zakken, ik ben ook met een laag hcg gestart, en je ziet...
ik duim voor je!!
laat eens iets weten he!!

groetjes, eveline

Hope @ Eveline

Berichtdoor Hope @ Eveline » 07 jan 2008, 08:08

Ik voelde het verleden week al dat het de foute kant uit ging, dat is ondertussen bevestigd...
Ik moet voor mezelf even een rustpauze inlassen want ik vond een een vermoeiende 2 maanden. Nadien zien we wel weer. Effe had ik een dipje maar ik probeer te relativeren. Ik heb al een kindje (spontaan dus zonder iui of ivf geboren na 1 jaar) en besef dat dat een groot geluk is... Misschien blijven we dan maar met ons 3...
Is het jullie eerste kindje?
Geniet van je zwangerschap!
Hope

eveline@hope

Berichtdoor eveline@hope » 07 jan 2008, 18:03

k vind het zo jammer voor je!! sterkte he!!
zelfs al heb je al een kindje, toch blijft het toch een serieuse teleurstelling he, je hoopt zo op dat o zo mooie wonder!!
een rustpauze is mss niet slecht hoor, ik heb ook een half jaar stilgelegen, en kijk, met resultaat (tot nu toe)
vrijdag een eerste echo, hopelijk met een kloppend hartje(s). is idd onze eerste zwangerschap!
hou je goed!!
liefs, eveline

Hope @ Eveline

Berichtdoor Hope @ Eveline » 13 jan 2008, 13:34

Alles back to normal hier. Rust! Even niet meer aan denken en over enkele weken terug evalueren...

Ik wil wel nog even weten hoe het bij jou evolueert! Hoe was de echo?
Alles ok? Emotioneel moment hé...

Ik hoop je snel nog eens te lezen,

Groeten,
Hope

Bianca_Seerden

Re: te lage hcg waarde????

Berichtdoor Bianca_Seerden » 07 jun 2021, 11:40

:( hallo
Heb 27 mei mijn tp gehad met 1 embryootje van 5 dagen oud!!
Nu vandaag bloedtest afgenomen en in afwachting van het resultaat toch al maar een testje thuis gedaan.
Deze toonde positief:1-2weken .. ..super blij maar voorzichtig toch al aan het hopen op een geslaagde zwangerschap!
Nu net telefoon gekregen"mevrouw u tests positief maar hcg waarden stonden redelijk laag,33 dacht ik dat ze zei.
Wat blijkbaar aan de hele lage kant is dus kan nog alle kanten op!!!donderdag terug voor een bloedafname en kijken of het nog evolueert. ...pff afwachten met een heel bang hartje😢
Grtjs

Terug naar “Vruchtbaarheid”