gyneacologen Gent (een overzicht)

xxxxxxx

Berichtdoor xxxxxxx » 24 mei 2005, 10:55

wat bedoel je met gladjes grete

groetjes en bedankt voor je antwoordje

V

Berichtdoor V » 25 mei 2005, 08:06

Binnenkort ga ik op consultatie bij Prof.Temmerman (UZ Gent).
Graag had ik geweten wat de ervaringen zijn.
Alle info en reacties zijn welkom.
Alvast bedankt!

dolly

Berichtdoor dolly » 25 mei 2005, 09:29

hallo ,
ik ben een 3 tal weken geleden bij dr temmerman in het uz geweest eerst was er een assistente die het onderzoek leidde ik wil nameijk ijn sterelisatie ongedaan maken en die assistentestond daar echt twijfelachtig tegen over maar daarna kwam dr temmerman langs en na verder praten besloo ze mijn dossier op te vragen en te bekijken en te bespreken bij de vergadering zij stelde mij ietjes geruster dan de assistente en mag op 8 juli terug gaan om de uitslag te weten of het kan doorgaan of niet ik ben tot nu toe toch wel tevreden van haar ze doet wel moeite om naar je te luisteren
groeten dolly

Gast

Berichtdoor Gast » 25 mei 2005, 16:09

Ik ben vol lof over dokter Casteels Martine (Maria Middelares). Jammer genoeg ben ik in 't weekend bevallen waardoor ik de dokter van "wacht" had (Dr. Verstraete). Maar dokter Casteels is inderdaad een pracht van een mens... Heel empathisch, lief, begripvol en bekwaam! Je moet inderdaad heel veel geduld hebben als je op consultatie bij haar gaat. Maar voor iedere patiënt neemt ze haar tijd en da's toch wat iedereen wil hé?!

Gretel

Berichtdoor Gretel » 26 mei 2005, 22:07

Wat bedoelde ik precies met "gladjes" ? Eigenlijk weet ik het zelf niet goed, want ik kan geen goed bijvoeglijk naamwoord vinden om dr. Braems te omschrijven...
Ik doe m'n best : zowel m'n man als ik vonden hem té plechtstatig ("ontbloot de borst") en gelijk te voorzichtig. Een beetje afstandelijk. Niet menselijk genoeg. Hé, wat moeilijk, zeg !
Hopelijk ben je nu iets wijzer ?

Groetjes !

Gast

Berichtdoor Gast » 28 mei 2005, 20:36

bedankt voor je antwoordje
ben nu volledig op de hoogte
k zie wel,kan nog steeds bij een ander he
als hij tegen valt

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mei 2005, 00:21

Dr Loobuyck, St Lucas.
Beetje stijf, maar een schat van een man.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 mei 2005, 21:33

up

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jun 2005, 11:42

up

xxxxxxxxxxxxxxxx

Berichtdoor xxxxxxxxxxxxxxxx » 02 jun 2005, 17:44

hoi gretel

ben bij dr braems geweest
ja, k begrijp je
volledig eens met je
hij sprak zeer stil,
heb bijna niets verstaan van wat hij zei

en nog iets
3 maanden wachten op bloeduitslagen
wie begrijpe wie kan zenne

Gretel@xxx

Berichtdoor Gretel@xxx » 02 jun 2005, 20:46

Hey !
Snappie nu dat het moeilijk uit te leggen is ? Ikzelf ga bij Dr. Weyers, en die is heel anders : open, joviaal, altijd goedgemutst, écht héél anders.
Wat die bloedproeven betreft : tja, misschien hangt het af van wat precies onderzocht moet worden. In het UZ is het trouwens meestal zo dat ze je enkel bellen ingeval het resultaat afwijkend is.
Groetjes !
Gretel

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jun 2005, 15:42

up!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2005, 09:45

up

veerle

Berichtdoor veerle » 07 jun 2005, 12:26

prof de Sutter was vroeger een man en heeft zich laten opereren. Het was toen peter de Sutter. Hij heeft me 3 weken laten lopen met mijn dood embryo vooraleer hij een curretage heeft gedaan. Ik ben nu bij Dr Hauspy en die vind ik beter. Die zegt het hoe het is en wat hij gaat doen.

veerle

Berichtdoor veerle » 07 jun 2005, 12:28

prof de Sutter was vroeger een man en heeft zich laten opereren. Het was toen peter de Sutter. Hij heeft me 3 weken laten lopen met mijn dood embryo vooraleer hij een curretage heeft gedaan. Ik ben nu bij Dr Hauspy en die vind ik beter. Die zegt het hoe het is en wat hij gaat doen.

veerle

Berichtdoor veerle » 07 jun 2005, 12:47

prof De Sutter van UZ Gent heeft zich laten opereren van man naar vrouw. Hij heeft me een 5 tal jaar geleden 3 weken laten rondlopen met een dood vruchtje. Dan pas heeft hij een curretage gedaan. smoes was er was een feestdag. Een operatiekamer is altijd vrij desnoods op een andere afdeling. Ik ga nooit meer bij hem, nu ga ik bij Dr Hauspy die is correcter.

veerle

Berichtdoor veerle » 07 jun 2005, 12:57

Ik ben echt niet tevreden over Prof De sutter. Hij heeft me 3 weken laten rondlopen met een dood embryo en dan pas een curretage. Hij vroeg waarom ik een curretage wou. Ik zei toen dat een miskraam pijnlijk is, ik heb het al eens meegemaakt. Toen zij hij ja het is een pijnlijke menstruatie. Een miskraam vind ik toch geen menstruatie meer. Nooit ga ik nog bij hem nu is het een vrouw. Ik ga nu bij Dr Hauspy en die is veel correcter.

M.

Berichtdoor M. » 07 jun 2005, 15:58

Voor A. (22 mei): je vroeg hoe Dr. Delanote tegenover natuurlijk bevallen staat.
Ze was mijn gyn tijdens mijn zwangerschap (ben in december bevallen) en toen ik halverwege besloot thuis te bevallen, had ze daar helemaal geen problemen mee.
Ze probeerde me totaal niet tegen te houden of zo, ze stond er helemaal achter.

De Vits is natuurlijk bekend voor haar positieve houding tegenover natuurlijk bevallen. De vroedvrouwen van het geboortehuis in Zwijnaarde werken met haar samen, ze is één van de weinige gyns die zelfstandige vroedvrouwen de kans geeft om bevallingen te begeleiden in het ziekenhuis.

Succes!

Gretel@Veerle

Berichtdoor Gretel@Veerle » 07 jun 2005, 21:29

Ik begrijp dat je teleurgesteld bent in een arts, omdat hij de zaken niet ziet zoals jij ze als patient zelf ziet. Toch denk ik dat je de zaken wat zwart-wit stelt.
Ikzelf ben al jàren patient bij prof. De Sutter en heb ook zelf een miskraam gehad na een geslaagde inseminatie, die echter slecht evolueerde. Het voorstel van De Sutter om te wachten tot het vruchtje vanzelf afgestoten wordt, is niet onbezonnen. Elke currettage is een operatie, en die is NOOIT zonder risico. Ik was 9 negen weken zwanger en het verlies van het vruchtje is inderdaad wat pijnlijker dan zware maandstonden - maar toch niet zoals een bevalling !
Overigens vind ik het man-vrouw-verhaal hier met de haren bijgesleurd en compleet irrelevant. Er is toch niets veranderd aan haar capaciteiten als (fertiliteits)arts - tenzij misschien voor mensen met een iets nauwere kijk op de wereld ... Jammer

mijn mening

Berichtdoor mijn mening » 09 jun 2005, 14:07

Dokter Delanote!

sandra

Berichtdoor sandra » 12 jun 2005, 21:35

Hallo,
Ben 2 weken geleden bevallen en mijn gyn was dr Merchiers en ik moet zeggen, het is een pracht van een gyn. Heb een onderwaterbevalling gehad en hij heeft het zeer goed gedaan en ook de vroedvrouw was heel goed!! Ze heeft me heel goed begeleid en een pluim voor haar.
In het weekend kwam Dr Ballieu langs op de kamer en ik moet zeggen ook een heel vriendelijke vrouw. En dr Delanote is ook een heel vriendelijke.
Maar ik wou gewoon eens laten weten dat dr Merchiers mijn bevalling heel goed begeleid heeft!!
Groetjes Sandra

V.

Berichtdoor V. » 13 jun 2005, 10:25

er is in het Sint Lucas een vroedvrouw die Veronique heet (denk ik), wel, het is iemand die je super bijstaat tijdens de arbeid en bevalling! echt ook wel een pluim voor haar!

A.

Berichtdoor A. » 13 jun 2005, 16:58

Dag M., bedankt voor je antwoordje. Ik heb intussen een afspraak gemaakt met Dr. Delanote voor volgende week, en ben blij te horen dat ze niet zo iemand is die je tegenwerkt in je wens om alles zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen!
Voor mijn zwangerschapscontrole op 7 weken was ik naar Dr. Hennay geweest in Gent, en daar wil ik echt nooit meer naartoe!
Groetjes.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jun 2005, 08:14

Ook Delanote's collega Balliu staat positief tegenover natuurlijk bevallen en alles daarrond, ze geeft je zeker het gevoel dat je zelf beslist en dat niets moet of hoeft; ik bedoel hiermee je hoeft ook geen pijn te lijden, je idee over al dan niet epidurale kan ineens heel anders zijn als je daar ligt...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jun 2005, 16:58

up

Terug naar “Preconceptie”