Wie is er WEL / NIET zwanger via de Genderkliek???

Piene

Wie is er WEL / NIET zwanger via de Genderkliek???

Berichtdoor Piene » 30 aug 2007, 17:24

Hallo,

Graag wil ik ervaringen horen en delen met meiden die bij Bert en zijn Genderkliniek geweest zijn en of zij wel of niet zwanger zijn geraakt.
Wij gaan volgende maand naar de kliniek.

De opzet van deze topic is niet voor de zoveelste keer hele discussies te voeren over het wel niet ethisch zijn van deze kliniek en de bijdrage van ene Piet. ( LEES: deze is niet welkom!)

Ben benieuwd!

Groet,

Piene

Gast

RE: Wie is er WEL / NIET zwanger via de Genderkliek???

Berichtdoor Gast » 30 aug 2007, 18:00

Wat is de genderkliniek?

Piene

Berichtdoor Piene » 30 aug 2007, 19:40

Dat is een kliniek waar je terecht kunt voor geslachtskeuze.
Ze werken met een soort zeving waar ze de x-jes (jongetjes) en de y-tjes (meisjes) in het sperma van elkaar kunnen scheiden en dan het gewenste soort insemineren. (even kort door de bocht).
Gezinnen met 2,3 kids van hetzelfde geslacht zijn hier soms in geïnteresserd.

Tot zover,

Piene

Gast

Berichtdoor Gast » 30 aug 2007, 20:21

ik dacht al zoiets!
Ik wist alleen niet dat het bestond.

grts

Hanneke

Berichtdoor Hanneke » 31 aug 2007, 14:13

Ik heb vorig jaar vier behandelingen in de genderkliniek gehad. Ik ben niet zwanger geraakt, maar mijn ervaringen zijn heel positief, aan de kliniek heeft dat niet gelegen, wel aan mijn leeftijd denk ik (37). Inmiddels ben ik 28 weken zwanger langs natuurlijke weg, dus eind goed al goed.

Succes!

Piene

Berichtdoor Piene » 01 sep 2007, 10:28

@Hanneke,

Jeetje, Hanneke, in ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Want daar gaat het allemaal om.........
Super dat je je ervaring hier wilt delen.
Heb je al meerdere kindjes en van welk geslacht? En was je bij die eerdere zwangerschappen wel snel zwanger?
Weet je nu het geslacht al of maakt dat je nu niet meer uit?
Tof als je de vragen nog zou willen beantwoorden.

Doeg,

Piene

K. (ook wel Chantal, zie topic Timing :-) )

Berichtdoor K. (ook wel Chantal, zie topic Timing :-) ) » 01 sep 2007, 20:00

Zeg, Piene, misschien moet je ook eens zo'n topic openen op de forums 'Zwangerschap' en 'Mijn baby'. Mensen die al zwanger zijn of al een kindje hebben kijken normaal niet meer naar Preconceptie hé.
Groetjes, en veel succes!

Piene

Berichtdoor Piene » 01 sep 2007, 20:36

@K, Ja, wellicht niet nee....alhoewel ik er wel bij ging kijken, omdat je het geslacht wilt gaan beïnvloeden en dat doe je voor de conceptie..........
Maar bedankt voor je tip, waardeer ik zeker!

Groetjes,

Piene

Kaat

Berichtdoor Kaat » 01 sep 2007, 21:28

Hallo iedereen,

Om op de titel van het topic te antwoorden: nee, ik ben niet zwanger via de Genderkliniek, en heb er ook GEEN ervaring mee. Omdat mijn zus na twee zoontjes een diep verlangen heeft naar een dochter, heb ik heel wat gelezen ivm natuurlijke geslachtsselectie. Omdat ik ondertussen ook heel wat gelezen heb over de hoog-technologische methoden, en iemand via een ander forum mijn mening vroeg ivm de Genderkliniek, plaats ik hier mijn geheel persoonlijke en bescheiden mening.

Ik wil duidelijk stellen dat ik hoegenaamd GEEN professional ben op dit gebied. Ik zal proberen om de gegevens omtrent de Ericsson-methode die ik op verschillende websites en fora gelezen heb, zo objectief mogelijk weer te geven, aangevuld met mijn persoonlijke bedenkingen. Wanneer ik onwaarheden schrijf (uit onwetendheid of omdat ik iets verkeerd begrepen heb): voel je vrij om me te verbeteren of aan te vullen waar nodig. Omdat ik voorstander ben van een open communicatie ivm dit onderwerp, richt ik mij ook tot meneer Van Delen. Ik heb al uw antwoorden op het timing-forum gelezen. Ik heb gezien dat u de tijd genomen hebt om degelijke en eenduidige antwoorden te formuleren. Ik hoop dat u dit naar aanleiding van mijn post nog een keer wil doen.

* De albuminemethode tracht x en y van elkaar te scheiden. Het basisidee is dat er een verschil is in gewicht tussen x en y. Ik citeer meneer Van Delen: Bijna alle geleerden, ook de tegenstanders van geslachtskeuze, erkennen dat er een verschil in gewicht bestaat tussen x- en y chromosoomdragers. (bericht van 22 augustus)

Het x-chromosoom is zonder twijfel groter dan het y-chromosoom. Het sex chromosoom is slechts één van de 23 chromosomen die een spermacel 'draagt'. In totaal heeft het x-chromosoom 2.9 % meer DNA. Tegenstanders beweren dat dit verschil heel miniem is en absoluut te klein om op deze basis een scheiding te kunnen uitvoeren. Klopt het dat het verschil 'slechts dit' is en dat de Ericssonmethode zich hierop baseert?
Persoonlijk kan ik hier echt geen uitspraak over doen. Er zijn een aantal studies (zie hieronder) die aantonen dat er geen verschil is tussen x en y (grootte en vorm), maar mij lijkt het logisch dat 2.9 % meer dna, zorgt voor meer gewicht?

Voor wie graag de studies naleest:
http://www.fertstert.org/article/PIIS0015028205035971/abstract

...

* Er zijn verschillende onafhankelijke studies die aantonen dat de Ericsson-methode helemaal niet zorgt voor een scheiding tussen x en y. In die studies werd bewezen dat na het toepassen van de albuminemethode de verhouding tussen x en y nog steeds dezelfde is, ongeveer 50:50 dus. Als de methode dus zou werken, zou dit alvast NIET zijn op basis van scheiding van x en y, omdat dit helemaal niet gebeurt. De controle gebeurde door een zeer betrouwbare techniek (FISH). Hieronder vinden jullie één van de studies uit 1998, let vooral op het besluit en de tabel voor en na toepassing van de albuminemethode.

...

Uiteraard is mijn vraag aan meneer Van Delen: Hoe verklaart u dit? Ik heb eerder iets gelezen over een verklaring waarbij men stelt dat men bij al deze onderzoeken niet de juiste protocollen gebruikt? Begrijp ik het goed dat jullie stellen dat men de methode niet op de juiste manier uitvoert?

* Verder stel ik me ook wel wat vragen ivm het slagingsprecentage. Meneer Van Delen heeft in eerdere berichten het slagingspercentage gegeven, uitgedrukt in procent. Klopt het, meneer Van delen, dat dit algemene percentages zijn die elke kliniek over de hele wereld aanhaalt? Ik vraag dit omdat ik tekens dezelfde cijfers lees. Natuurlijk lijkt dit logisch, indien de methode echt werkt. Maar wat velen zich afvragen is waarom jullie geen concrete cijfers bijhouden van ALLE koppels die bij jullie in behandeling waren? Mij lijkt het logisch mocht 'melding van de uitkomst' een voorwaarde zijn tot samenwerking, eventueel ondersteund met een schriftelijke overeenkomst? Ik heb gelezen dat jullie vaak 'toevallig' te horen krijgen of er in de eerste plaats een zwangerschap tot stand is gekomen en in de tweede plaats of de methode gewerkt heeft. U schrijft ook dat jullie zeker het slagingspercentage bijhouden, maar u zegt ook dat dit niet over ALLE deelnemers gaat. Dit kan je dan toch niet representatief noemen, of vindt u van wel? Ik begrijp waarom mensen hierom achterdochtig worden ... U schrijft ook dat indien de methode niet zou werken, deze al lang niet meer wereldwijd zou aangeboden worden. Laat het ons eens andersom bekijken: kan het misschien niet net om deze reden zijn dat klinieken blijven bestaan, ondanks het falen van de methode? Als jullie de gegevens al niet hebben (of willen vrijgeven), zullen wij ze zeker niet te horen krijgen (omwille van het feit dat niemand hiermee te koop loopt, om het even of de methode gewerkt heeft of niet)

Tot slot nog dit: er zijn studies die aantonen dat de resultaten voor 'jongens' veelbelovend (85% correct) zijn, hoewel men ervan overtuigd is dat het sperma NIET gescheiden wordt. Men gaat ervan uit dat de methode dus wel 'iets' doet met de zaadcellen, maar men kan niet achterhalen wat dat precies is. Voor het verwekken van een meisje, zouden de resulaten veel minder goed zijn. Ook hier kan men de reden niet achterhalen. Misschien kan meneer Van delen hier iets meer over vertellen?

Of je nu wel of niet voor Ericsson moet kiezen is een heel persoonlijke keuze. Ook het prijskaartje speelt natuurlijk een rol. Ik heb getracht om mijn bedenkingen rond deze methode te formuleren, nl. de feiten waar ik me vragen bij zou stellen mocht ik voor deze methode kiezen. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben ...

Groetjes,
Kaat

Kaat

Berichtdoor Kaat » 01 sep 2007, 21:33

Vreemd, maar ik krijg de links niet gepost. ik prober het nog een keer:

...

...

Gast

Berichtdoor Gast » 01 sep 2007, 21:42

http://humrep.oxfordjournals.org/content/vol13/issue1/index.dtl

Kaat

Berichtdoor Kaat » 01 sep 2007, 21:47

De bovenstaande link is een inhoudstafel: kijk onder 'artikels', het 27ste artikel van Rose en Wong is het meest interessante artikel ivm de resultaten NA het toepassen van de albumine-methode. Kies voor PDF om het te kunnen lezen.

Kaat

Berichtdoor Kaat » 01 sep 2007, 21:50

Voor het eerste artikel dat ontbreekt: kopieer onderstaande titel in Google en je krijgt de link naar het artikel. Sorry voor de omwegen :-)

Lack of significant morphological differences between human X and Y spermatozoa and their precursor cells (spermatids) exposed to different prehybridization treatments.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 01 sep 2007, 22:10

@Kaat,

Ik heb globaal je forum over de maantheorie gelezen en ik vind het geweldig hoeveel energie je hierin steekt. Ik heb net aandachtig je antwoord hierboven gelezen en je vragen aan Bert van Delen. Je hebt een aantal goede punten. Ik hoop dat hij hier antwoorden op kan geven, ben erg benieuwd. Ook ik wil (net als je zus) na 2 lieve jongens dolgraag een meisje. Als je dan leest dat er zoiets bestaat als de genderkliniek om de kans op een meisje te vergroten dan ben je blij dat zo'n kliniek bestaat en wil je eigenlijk geen kritische geluiden horen. Maar je moet wel reeel en kritisch blijven natuurlijk. Hoe denkt je zus over de kliniek??
Waar ik bang voor ben is dat er iets kan misgaan met je kindje als je het een en ander gaat beinvloeden. Met IUI (Ericsson) sla je natuurlijk toch een stuk over, ik vraag me dan af of je lichaam dan nog voldoende in staat is om afwijkingen bij een vruchtje te ontdekken. Weet jij daar toevallig ook iets van?? Of anderen??
Kaat, nogmaals super dat je zoveel tijd en aandacht aan anderen geeft.
Tessa
ps. ik heb steeds over de wens van je zus gelezen, maar hoe zit het bij jou zelf (misschien overheen gelezen). Je geeft zoveel steun, misschien wil je ook weleens steun ontvangen.

@Piene,
Leuk dat je dit forum hebt geopend. Ik las je bericht bij het forum van Kaat. Je bent aan het twijfelen geslagen, las ik. Moeilijk he! In het begin dacht ik ook dat ik (als we voor een derde gaan) zeker naar de Genderkliniek zou willen, nu weet ik het ook niet goed meer. Hoop je hier binnenkort weer aan te treffen.

myrthe

Berichtdoor myrthe » 02 sep 2007, 10:21

stel dat jullie zoiets doen, en het is dan toch een jongen, gaan jullie dan niet dubbel teleurgesteld zijn? Hoe erg moet dat dan niet zijn voor dat kindje...hij is dan eigenlijk niet gewenst...sorry, wil geen kritiek geven, maar het klinkt me allemaal nogal 'bizar' in de oren...aan de ene kant kan ik het wel begrijpen, ook om medische redenen zullen ze wrs al selectie doen (bv autisme komt meer voor bij jongens), maar voor de rest vind ik het toch eigenlijk een luxeprobleem, maar das misschien omdat ik al meer dan 1 jaar aan het proberen ben voor een eerste.

anne

Berichtdoor anne » 02 sep 2007, 15:15

Wat ik heel erg jammer vind aan de genderkliniek, is dat ze geen echo maken van de eicel. Je moet medicijnen slikken die de kans op tweelingen verhogen, en met een echo kan je zien of er meerder eicellen gerijpt zijn. Ook komt een vals positieve ovulatie test wel eens voor, misschien door de medicijnen ook wel vaker, en dan zit je niet eens op de goede dag voor de inseminatie! Dit kan allemaal met een echo makkelijk verholpen worden. In de studies hierboven genoemd zie je dat andere klinieken vaak wel eerst een echo maken en een bloedmonster nemen e.d.

Piene

Berichtdoor Piene » 02 sep 2007, 16:38

@ Anne, interessante toevoeging. Bij welke klinieken doen ze dat wel eerst?

@Myrthe, tja, als ik in jou schoenen stond kwam dat niet eens bij me op om aan geslachtsselectie te denken.
Maar ja, daar strart je een topic voor op, om met mensen die in hetzelfde schuitje zitten te communiceren hierover en dat kan voor andere mensen wel eens onbegrijpelijk zijn. Dit is ook echt een 'luxeprobleem' ja, kan niet anders zeggen!
Bovenal blijft natuurlijk een gezond kindje.
Succes met het zwanger worden!

Kaat

Berichtdoor Kaat » 03 sep 2007, 21:05

Hallo iedereen,

Ik heb ondertussen nog een beetje verder gezocht naar antwoorden ivm de Ericsson-methode. Ik hoop nog steeds dat meneer Van Delen meeleest en zijn inbreng wil doen.

Wat Anne schrijft ivm de echo om te bepalen of er al dan niet een ovulatie zal plaatsvinden, vind ik heel terecht. Ovulatietesten zijn heel betrouwbaar en toch komt het voor dat deze positief zijn er toch (nog) geen ovulatie volgt. Vandaar dat sommigen hun ovulatietesten bevestigen met een temperatuurcurve: na ovulatie krijg je een temperatuursstijging omwille van de stijging van het progesteron. Het spreekt voor zich dat dit bij het toepassen van de Ericssonmethode geen uitkomst biedt, je weet het toch pas nadien. Soms gebeurt het dat het lichaam zich 'klaarmaakt' om te ovuleren zodat je wel een LH-piek krijgt, maar dat het eitje toch niet 'springt' (door allerlei redenen: stress, ziekte, ...). Het komt heel weinig voor, maar het gebeurt wel. Ik heb het zelf een aantal maanden geleden gehad: een positieve ovulatietest en toch een anovulatoire cyclus (geen ovulatie dus, dit werd bevestigd door mijn gyn via echo)

Verder wil ik het even hebben over het boek:
Guarantee the Sex of Your Baby: Choose a Girl or Boy Using Today's 99.9% Accurate Sex Selection Techniques

In dit boek geeft Dr. Ericsson een antwoord op de studies die aantonen dat er geen 'scheiding' gebeurt, en dat de verhouding NA het toepassen van de methode nog steeds ongeveer 50:50 is. Ik post hieronder de samenvatting van iemand die het boek gelezen heeft:

What was interesting in the book was that Ericsson DID concede that his sorting proceedure did NOT "enrich" the sample like Microsort does. He said that his critics always say that after FISH analysis they always found a 50/50 sperm ratio in his "finished product" samples. Anyway, he said he has never claimed that the proceedure ENRICHES the sample, but rather there are other mechanisms at play. Namely the Koreans or some others (can't remember) studied this process and claimed that the HSA (human serum albumin) disactivates the X sperm. THUS Ericsson is really more designed for BOY selection. The girl selection has another factor behind it.

Anyway, what I found interesting was that Ericsson is NOW stating that his method DOES NOT enrich or concentrate the samples, but rather works by using the natural ability of sperm to swim with different degrees of velocity...He says that they capitalize on "these anatomical differences and place sperm in an enviroment that will magnify the different swimming ability of the X and Y sperm."

Deze stelling vind ik heel vreemd, gezien Dr. Ericsson steeds beweerd heeft het sperma te 'verrijken' met x of y, of maw te scheiden. Hieronder enkele stellingen van de website van Dr. Ericsson, de originele studies en de infobrochure voor de patiënt:

It should be noted, however, that a female child could result from artificial insemination with a sperm fraction enriched with Y sperm (male).

A significant increase in the sperm motility, progressive drive, and percentage of Y-bearing sperm along with a decrease in the total sperm count and percentage of abnormal forms were observed in separated specimens.

The outcome of pregnancies so conceived can never be guaranteed, because sperm isolation does not completely separate X from Y chromosome-bearing sperm.

Het lijkt dus alsof Dr. Ericsson de werking van zijn theorie nu aanpast en toeschrijft aan de invloed van de albumine op de spermacellen. In geval van een jongenswens, zou het de vrouwelijke zaadcellen 'uitschakelen', maar niet scheiden van de mannelijke zaadcellen.

Hoewel het principe van de methode dus nog steeds onduidelijk voor me is, moet ik wel zeggen dat ik verschillende verklaringen terugvind van vrouwen bij wie de methode gewerkt heeft. Het slagingspercentage lijkt voor vrouwen met een jongenswens zelfs vrij goed te zijn! Ik vraag me af of de methode niet enkel werkt in geval van een jongenswens, en of de successen ivm een meisjeswens niet toe te schrijven aan de Clomiphene (Clomid)? Hoewel ik steeds gelezen heb dat Clomid de kans op een meisje slechts met 3 % verhoogt, is dit een samenvatting over dit onderwerp (eveneens uit het eerder genoemde boek):

Recently he (men bedoelt dr. Ericsson) did a study with Dr. Silverman (in NY) to study the effects of clomiphene citrate a.k.a. Clomid on sex ratio. It was found in this particular study that Clomid favors X conceptions by 25%..Thus Ericsson has introduced Clomid as standard protocol for a girl--raising the natural 50% odds to 73-75%. Ericsson also went on to hypothesize that Microsort also may attribute such a high percentage of girl births to the use of Clomid and other ovulation stimulating meds. He states that many patients using IUI do use indeed use ovulation stimulating RX's with microsort to increase odds of conception. He hypothosized that part of the increase in females could be due to the use of the hormonal induction of ovulation.

Bovendien lijkt het me logisch (vanuit natuurlijke genderselectie) dat door de IUI op de meest ideale moment in de vrouwelijke cyclus, de kans op de conceptie van een jongen verhoogt. Rond ovulatie worden heel wat vrouwen alkalischer. Studies tonen aan dat y-zaadcellen zich daar 'het beste in thuis voelen'. Je zou je kunnen afvragen waarom er dan niet meer jongens geboren worden dan meisjes bij een IUI bij vruchtbaarheidsproblemen. Ik denk dat het een belangrijk punt is dat AL deze vrouwen ovulatiestimulerende middelen nemen (hogere kans op meisjes) én dat deze vrouwen niet voor niets medische hulp nodig hebben ( lage kwaliteit sperma resulteren vaker in meisjes). Misschien zorgen deze feiten ervoor dat de balans weer rechtgetrokken wordt?
Bij IUI en Ericsson brengt men dus de zaadcellen dichter bij de eicel, en sla je zo een belangrijk deel van de 'normale weg' over (lees: het vaker acidisch milieu van vrouwen met allemaal meisjes, ook tijdens ovulatie).

Wat ik hierboven schrijf, kan een verklaring zijn waarom Ericsson succesvol blijkt te zijn voor mensen met een jongenswens. Mocht ik persoonlijk deze wens hebben, dan ging ik zeker voor deze methode. Niet omdat ik geloof in de scheiding van de zaadcellen, wel om wat ik hierboven schreef.

Voor mensen met een meisjeswens, hoop ik dat er meer antwoorden komen van meneer Van Delen.

Wat ook nog in het boek stond blijkbaar en ook voor jullie héél interessant is:
He also stresses that using licenced Ericsson centers are very important because there are only some 18 LICENCED centers around the world--all the others do not have "Ericsson training" he claims.....

Weet er iemand of de Genderkliniek bij deze 18 behoort?

Iemand vroeg me hoe mijn zus staat tegenover deze methode: ze wil niet verder gaan dan de natuurlijke weg. Wel of niet de hoog-technologische weg inslaan is een heel moeilijke, persoonlijke en ethische kwestie. Ik hoop dat ik jullie een beetje op weg heb kunnen helpen, als ik nog iets interessants tegenkom, dan laat ik het zeker weten. :-)

Groetjes en veel sterkte in jullie zoektocht!
Kaat

tessa

Berichtdoor tessa » 03 sep 2007, 22:19

Bedankt alweer Kaat, voor al je informatie!!
Piene, hoe gaat het met jou?? Mijn man begint steeds meer mee te gaan in mijn wens naar een derde kindje. Maar ja, nu komt de grote twijfel. Welke methode?? Ik dacht het redelijk op een rij te hebben maar door nieuwe info toch weer aan het twijfelen gebracht. Hoe ga jij (of andere meiden) hiermee om??
Tessa

Hanneke

Berichtdoor Hanneke » 04 sep 2007, 17:17

Piene, om je vragen even te beantwoorden, ik heb twee dochtertjes en er komt een derde dochtertje bij. Ik heb me bij de tweede enorm druk gemaakt dat er weer een meisje op komst was en daarna heb ik mij eindeloos verdiept in timing en allerlei methodes. Ik ben zelfs in Belgie begonnen met pgd, maar de eerste avond dat ik hormonen moest prikken dacht ik opeens ik lijk wel gek, dit doe ik niet. Alles dus afgebeld (wel veel geld kwijt aan medicijnen en consulten!), maar ok. Toen zijn we dus voor de genderkliniek gegaan, ik heb alles gelezen wat hierboven wordt aangehaald, maar er is ook positieve literatuur over, dus wij geloven er wel in. Toen het na vier keer niet gelukt was had ik alleen maar zo'n zin om zwanger te worden, ik had ook geen zin meer in de kliniek. Voor mijn gevoel had ik er alles aan gedaan om een jongetje te krijgen en toen kon ik het gek genoeg opeens loslaten. Ik wist bij 13 weken dat het weer een meisje ging worden en ik ben er helemaal blij mee. Tuurlijk vind ik het nog altijd jammer dat ik nooit een zoon zal hebben, maar meer dan dat is het niet meer, het obsessieve gevoel is weg. Ik vind dus dat niemand zich ooit schuldig moet voelen om er mee bezig te zijn, want het is een deel van de verwerking denk ik.

Wat vroeg je nog meer, oh ja, ik was van de eerste twee in 1 keer zwanger (bij 33 en 34 jaar). Ik had me dus overal op voorbereid maar het was niet bij me opgekomen dat ik gewoon niet zwanger zou worden, stom hè!

Iedereen veel succes!

Piene

Berichtdoor Piene » 04 sep 2007, 17:40

Super bedankt voor je antwoord.

Je slaat de spijker helemaal op z'n kop, als je eenmaal je kindje hebt, zijn alle obsessieve gevoelens weg, niet dat je wens volledig weg is, maar 'er' is voor je besloten en je kan er rust mee hebben....dat verwacht ik ook, maar ja, ik zit nog aan de voorkant he!
Ja, er zijn positieve geluiden bij poging voor een jongetje, maar minder bij een meisje....

Hier nog een link voor de liefhebber, staan ook enorm veel info op t.b.v de Ericsson methode;

http://www.in-gender.com/CS/forums/100.aspx

Weet jij specifiek welke positieve studies er zijn, ook voor de meisjes??

Marijke

Berichtdoor Marijke » 06 sep 2007, 13:25

Hoi meiden,
Zijn jullie ook zo benieuwd wat Bert van Delen heeft te melden op de vragen van Kaat? Of heeft iemand dit misschien al persoonlijk gedaan?? ik vind het jammer dat hij niets op dit forum laat horen. Op de Amerikaanse sites vind ik de Ericssonmethode er niet al te best uitkomen. Toch maar aan het dieet dan?
Over dat laatste heb ik een vraag. Je moet nogal wat innemen als je voor een meisje gaat. Cranberrie, magnesium, calcium, vitex, spoelingen. Zijn er meiden die iets merken aan hun lijf. Ik vind het nogal wat en ik ben niet zo'n pillenslikker. En het is natuurlijk niet voor niets dat je zo'n dieet maar een beperkte periode mag volgen. Graag zou ik wat ervaringen horen van voorgangers.
Alvast superbedankt.
Mariijke

Gast

Berichtdoor Gast » 06 sep 2007, 14:50

Marijke, kijk eens onder het topic, hoe krijg ik een meisje, ben zeer benieuwd.
Daar is ook veel info te vinden.

Groetjes Suus

Terug naar “Preconceptie”