gyneacologen Gent (een overzicht)

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2004, 13:01

Je bent zwanger en je wil zo snel mogelijk een afspraak bij de gyneacoloog. Je kan bijna niet wachten om hem/haar met al je vragen te bestoken. Je wil natuurlijk de eerste echo van dat nieuwe leventje in je buik. Maar bij wie maak je een afspraak ???

Je hebt een sterke kinderwens, maar tot op heden heb je nog niet het geluk gehad een positieve zwangerschapstest uit te voeren. Het valt niet mee om te constateren dat iedereen rondom jou zwanger is of net bevallen en jij niet. Je bent het er met je partner over eens dat jullie na maanden intensief klussen verdere stappen willen ondernemen. Maar met wie willen jullie deze emotionele periode delen ???

De keuze van de 'voor jou' geschikte gyneacoloog is geen makkelijke beslissing. Wat is voor jou belangrijk: man/vrouw, jong/oud, zacht, recht voor de raap, de materniteit, de vroedvrouwen, het eten, ... Laten wij elkaar helpen bij deze moeilijke beslissing.

Wij horen graag jouw verhaal, bevindingen (positieve, maar ook minder positieve) en opmerkingen over de Gentse gyneacologen, ziekenhuizen, vroedvrouwen, ...

LET WEL: laat ons proberen objectief te blijven in deze toch wel emotionele materie, het is dus zeker niet de bedoeling dit forum te laten uitdraaien in een scheldpartij.

Gyneacologen, jullie krijgen natuurlijk ook recht op antwoord, grijp dan ook die kans.

Even op een rijtje:

Maria-Middelares / St-Jozef: Casteels, Coetsier, De Craene, De Schrijver, Goethals, Podevyn, Van Damme, Van Den Broecke D, Van Ginderachter, Verbeke, Verstraete

Jan-Palfijn: Decleer, De Vits, Hauspy, Hennay, Ingels, Laureys, Osmanagaoglu, Van Hoorde, Vrijens

St-Lucas / Volkskliniek: Balliu, Begin, Debruyne, De Gezelle, Loobruyck, Martens, Merchiers, Onghena, Van der Heyden, Vereecke, Verpoest, Volckaert, Wirawan, Yüksel, Zweers

UZ Gent: Braems, Defoort, Depypere, De Sutter, Dhont, Parewijck, Serreyn, Temmerman, Van Den Broecke R, Weyers

ALVAST BEDANKT VOOR JOUW REACTIE !!!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2004, 18:57

Ik zal dan maar de spits afbijten.

Ik ben 2maal bevallen in het Jan Palfijn ziekenhuis bij Dr. Decleer en ik ben zeer tevreden over hem. Ik ben de eerste keer direct zwanger geraakt en ben gewoon op controle moeten gaan. De tweede zwangerschap liet wat langer op zich wachten en daarom stonden we juist op het punt om met clomid te starten, toen ik toch spontaan zwanger werd.

Mij ga je nooit een slecht woord horen zeggen over Dr. Decleer of het Jan Palfijn ziekenhuis want ik ben daar zeer tevreden en ga daar ook graag, dus als nr. 3 zich aankondigd, moet ik geen twee keer nadenken over waar ik naartoe ga.

PS. Mijn tweede spruit heeft 2 weken op neo. gelegen en ook daar heb ik alleen maar goeds over te vertellen (de afdeling dan).

Dus als ik een gyneacoloog moet aanraden: Dr. Decleer, zeker en vast!

els

Berichtdoor els » 26 jun 2004, 21:03

ik heb een dochtertje van 2,5 jaar oud en zwanger van mijn 2e kindje (bevalling 26/9 voorzien),beide zwangerschappen bekomen dmv ivf/icsi , met gynaecoloog prof De Sutter - UZ gent, ik heb niets anders dan lovende woorden voor haar, ook het personeel op de dienst fertiliteit is zeer menselijk en steeds staan ze klaar voor al je vragen...Aangezien prof de sutter geen bevallingen meer doet(begrijp ik ook best) ga ik nu voor de verdere controles naar Dr Weyers(gelijkvloers poli 3), waarvan ik ook zéér tevreden ben, ook de verpleegsters daar zijn erg behulpzaam en vriendelijk... Ook bij de bevalling had ik zeker niet te klagen, integendeel; een vrij ontspannen sfeer ; op de materniteit zijn het ruime kamers wat ik zelf toch belangrijk vond; er zijn natuurlijk altijd en overal mensen/verpleegsters waarmee het minder vlug klikt of die hun job precies niet meer zo van harte doen, maar dat kom je denk ik overal tegen, en dit was gelukkig maar een klein aantal...
dus voor mij is het UZ echt TOP ; hopelijk denk ik er nog net hetzelfde over na mijn volgende bevalling !!!!

Els

els

Berichtdoor els » 26 jun 2004, 21:07

ik heb een dochtertje van 2,5 jaar oud en zwanger van mijn 2e kindje (bevalling 26/9 voorzien),beide zwangerschappen bekomen dmv ivf/icsi , met gynaecoloog prof De Sutter - UZ gent, ik heb niets anders dan lovende woorden voor haar, ook het personeel op de dienst fertiliteit is zeer menselijk en steeds staan ze klaar voor al je vragen...Aangezien prof de sutter geen bevallingen meer doet(begrijp ik ook best) ga ik nu voor de verdere controles naar Dr Weyers(gelijkvloers poli 3), waarvan ik ook zéér tevreden ben, ook de verpleegsters daar zijn erg behulpzaam en vriendelijk... Ook bij de bevalling had ik zeker niet te klagen, integendeel; een vrij ontspannen sfeer ; op de materniteit zijn het ruime kamers wat ik zelf toch belangrijk vond; er zijn natuurlijk altijd en overal mensen/verpleegsters waarmee het minder vlug klikt of die hun job precies niet meer zo van harte doen, maar dat kom je denk ik overal tegen, en dit was gelukkig maar een klein aantal...
dus voor mij is het UZ echt TOP ; hopelijk denk ik er nog net hetzelfde over na mijn volgende bevalling !!!!

Els

Gast

Berichtdoor Gast » 30 jun 2004, 20:55

Hier een zeer tevreden iemand over Dr Goethals: recht voor de raap, gevoel voor humor en meevoelend. Ook Dr Casteels is zeer goed. De materniteit van Maria Middelares is misschien wat minder modern maar het verplegend personeel is supervriendelijk en behulpzaam.
Nog een aanrader dus!

elly

Berichtdoor elly » 30 jun 2004, 21:39

hoi ik ben bevallen in maria middelares en mijn gync. is dr podevyn zij is heel vriendelijk en zacht,heeft altijd goed uitleg . verloskamers zijn onlangs vernieuwd in maria middelares en dus modern het is er heel goed vriendelijk personeel een aanrader vin ik ook dr podevyn ik zou voor geen geld van de wereld willen wissellen.

Erika

Berichtdoor Erika » 01 jul 2004, 10:18

Ik ben (nog) niet zwanger en dus heb ik nog geen ervaring met bevallingen. Maar ik kan toch al zeggen dat ik zeer tevreden ben over Dr. Casteels (Maria Middelares). Steeds vriendelijk, neemt tijd om te luisteren, correct! En dat is (denk ik) belangrijker dan of 't al dan niet moderne kamers zijn... Niet?

Erika

evyke

Berichtdoor evyke » 01 jul 2004, 10:46

ik ben een 7tal maanden geleden bevallen van een flinke zoon, en dit was in het uz gent
mijn gyn was prof temmerman, waar ik zeker geen klachten over heb!!!
ik kon altijd met alles bij haar terecht, en vond dat ze altijd tijd maakte voor vragen!!

daar ik in een weekend bevallen ben, kreeg ik een gyn van wacht
dit was dr braems
moet zeggen, is suuuper meegevallen!!!

greetz evyke

bettina

Berichtdoor bettina » 01 jul 2004, 14:59

Hallo allemaal,
Ik heb hier op zappybaby al verschillende pogingen ondernomen om iets meer te weten te komen van Dr. Delanote. Zij werkt samen met Dr. Baliu Sandra in het gynaecologisch centrum van Gent. Het gynaecologisch centrum is verbonden aan het St-Lucas ziekenhuis in Gent.
Ik ben deze maand gestopt met de pil én nog niet lang geleden verhuisd, vandaar dat ik in Gent op zoek ging naar een nieuwe gynaecoloog. Op 12 juli aanstaande heb ik een afspraak bij die mevrouw Delanote. Ik vermoed dat zij nog een assistent is of een stagiaire want je kan nergens iets van haar terugvinden. Het probleem was dat bij verschillende gynaecologen geen nieuwe patiënten meer worden toegelaten.
Ik weet totaal niet aan wie ik mij mag verwachten. Daarom wou ik toch nog een laatste keer vragen of iemand al eens bij haar is geweest en hoe ze meevalt.
Bedankt voor de antwoordjes

Barbara

Berichtdoor Barbara » 01 jul 2004, 15:10

Dag Bettina,
Ik heb voor begin augustus een afspraak met Dr. Delanote. Dit is voor mij ook de eerste keer. Ik wilde eigenlijk bij dr Balliu gaan, maar die heeft een patiëntenstop. Men heeft mij in het centrum gezegd dat deze twee dokters samenwerken. Een vriendin van mij is trouwens zwanger van haar tweede kindje. Haar gyneacologe is dr Balliu, maar zij moet ook enkele keren bij dr Delanote op controle. De dossiers worden dus blijkbaar door beide dokters gevolgd ...
Ik vroeg wel aan de telefoon of het nog een jonge dokteres was, en dat bevestigde men mij. Mijn vriendin zegt dat het ook een "hippe" is, dus geen ouderwetse tante. Zij moet ook in juli op consultatie bij dr Delanote, en zou mij dan iets laten weten ... Ik wil het zeker doorspelen aan jou. Van zodra ik meer weet, zet ik het op zappy, goed ? Hou je me ook op de hoogte als je meer verneemt ?
Greeetz.

bettina

Berichtdoor bettina » 01 jul 2004, 15:15

Bedankt Barbara voor je antwoordje. Van zodra ik langs ben geweest, plaats ik zeker een berichtje op zappy. Ik ben ontzettend benieuwd (ben nog nooit bij een vrouwelijke gynaecoloog geweest).
zijn er nog mensen die haar kennen?

E.

Berichtdoor E. » 01 jul 2004, 15:23

Hallo,

Ik ben 30 weken zwanger en een absoluut tevreden patiënte van gynaecologe A. De Craene, verbonden aan Maria Middelares. Dr. De Craene heeft zeer veel patiënten, je moet dus wel lang wachten voor een afspraak (voor een gewone controle toch). Maar ze neemt wel veel tijd voor elke patiënt, wat ik toch heel belangrijk vind. Ze is nooit gehaast, je kan veel vragen stellen,... en je krijgt elke keer een echo (ook niet overal het geval). Voorlopig niets dan lof dus...

E.

Berichtdoor E. » 01 jul 2004, 15:24

Hallo,

Ik ben 30 weken zwanger en een absoluut tevreden patiënte van gynaecologe A. De Craene, verbonden aan Maria Middelares. Dr. De Craene heeft zeer veel patiënten, je moet dus wel lang wachten voor een afspraak (voor een gewone controle toch). Maar ze neemt wel veel tijd voor elke patiënt, wat ik toch heel belangrijk vind. Ze is nooit gehaast, je kan veel vragen stellen,... en je krijgt elke keer een echo (ook niet overal het geval). Voorlopig niets dan lof dus...

B.

Berichtdoor B. » 02 jul 2004, 21:51

Hoi,

Wij zijn al twee maal bij Prof. Dhont (UZ Gent) opgevolgd (ICSI), telkens zeer vriendelijk en to the point (verliest niet veel tijd, maar je krijgt wel rustig antwoord op al je vragen). We hebben dankzij Prof. Dhont twee prachtige gezonde kindjes en starten eind augustus voor een derde.
Geen slecht woord (nog geen slecht lettertje...) over Prof. Dhont dus, bij ons.
We hebben de indruk (na eerdere slechte ervaringen in een ander ziekenhuis) dat hij zijn patiënten uiterst zorgvuldig opvolgt en begeleidt en hij zijn dossier goed bijhoudt.

Verder ook niets dan lovende woorden over het verplegend personeel op de afdeling infertiliteit! Zo lief en vol medeleven!

UZ Gent en Prof. Dhont : echte aanraders!

Groetjes,
een UZ-fan (kan niet anders als ik mijn twee oogappeltjes bekijk)

H.

Berichtdoor H. » 03 jul 2004, 11:36

Sinds wij verhuisd zijn naar het Gentse, heb ik Dr De Vits als gyn. Zij is verbonden aan Jan-Palfijn, maar heeft privé in Merelbeke. Heel zacht, vriendelijk en neemt de tijd om je vragen te beantwoorden. Ben nog niet bevallen in Jan-Palfijn, dus daar kan ik niets over zeggen. Heb wel gehoord dat de bevallingskamers super zijn en ook de vroedvrouwen heel erg meeleven. Ik heb eigenlijk voor Jan-Palfijn gekozen omdat je daar kan bevallen met een baarkruk (dus rechtzittend) en als je de wetten van de zwaartekracht hun werk wil laten doen, dan is dat de beste en meest natuurlijke manier om te bevallen. Dat vrouwen neerliggen om te bevallen is enkel historisch gegroeid en lauter voor het gemak van de gyn. Dus alle reacties over Jan-Palfijn zijn welkom. Ik ben in ieder geval heel tevreden over Dr De Vits.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jul 2004, 14:33

Hallo H,je zegt dat je palfijn gekozen hebt omdat ze daar met een baarkruk werken.Ook in het st-lucas werken sommige gynecologen daarmee,mijn zus is over 8 jaar bevallen via de baarkruk.Haar gyn was Dr.Zweers.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jul 2004, 14:33

Hallo H,je zegt dat je palfijn gekozen hebt omdat ze daar met een baarkruk werken.Ook in het st-lucas werken sommige gynecologen daarmee,mijn zus is over 8 jaar bevallen via de baarkruk.Haar gyn was Dr.Zweers.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jul 2004, 18:26

Hoi !

Ik ben al vijf keer op de baarkruk bevallen, in het St.-Lucas, bij dr Volckaert.
Ik zou geen andere gyn willen!

rvd

Berichtdoor rvd » 08 jul 2004, 18:24

Heeft iemand ervaring met Dr. Casteels Martine (Maria Middelares) bij bevallingen?

Thanks !

rvd

Gast

Berichtdoor Gast » 23 jul 2004, 21:32

up

Gast

Berichtdoor Gast » 24 jul 2004, 16:10

up

Gast

Berichtdoor Gast » 24 jul 2004, 20:16

up

anoniempje

Berichtdoor anoniempje » 25 jul 2004, 11:11

Hoi,

Ikzelf heb reeds enkele jaren Dr. onghena Alexandra als gynaecologe. Zij heeft privé consultaties aan de Nieuwbrugkaai en is verbonden aan het Sint-Lucas te Gent. Ik heb alleen maar lof over haar. Sinds een jaar zijn wij heel intensief bezig om zwanger te worden. Hormoonbehandelingen, operatie en nu inseminaties. Ze geeft duidelijke en eerlijke informatie op een heel lieve meelevende en menselijke wijze. Ik zou voor geen geld ter wereld een andere gyne willen!

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jul 2004, 23:06

upper !

ellen

Berichtdoor ellen » 26 jul 2004, 15:25

Ik ben voor mijn IUI bij Prof De Pypere geweest. Een zeer bekwame en slimme mens, ik voelde me als een nummertje en vond de sfeer erg onpersoonlijk.

Had dan juist een afspraak gemaakt bij prof De Sutter, omdat ik er genoeg van had, toen bleek dat ik zwanger was.
Nu gaan we voor een tweede kindje en heb al een afsraak gemaakt bij prof De Sutter, naar het schijnt is zij heel lief en attend! Waaneer je problemen hebt om zwanger te geraken heb je wel nood aan een gyn die je begrijpt en tijd neemt voor je.
Ik denk dat prof De Pypere te veel patiënten heeft en daardoor geen tijd meer heeft voor de psychologische kant.

Groetjes

Terug naar “Preconceptie”