Hoe krijg ik een meisje, ben zeer benieuwd!!!!

Jongensmamma

Hoe krijg ik een meisje, ben zeer benieuwd!!!!

Berichtdoor Jongensmamma » 28 feb 2007, 12:33

Hallo meidenmoeders,

Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om een dochter te krijgen.

Alle tips zijn welkom!!!

Groetjes,

Een jongensmoeder die heel erg blij is met haar knullen, maar ook nog graag een meisje zou willen hebben.

pips

RE: Hoe krijg ik een meisje, ben zeer benieuwd!!!!

Berichtdoor pips » 28 feb 2007, 12:48

heb ook twee jongens, was zwanger van nummer 3, hoopte op meisje, maar werd misval!
Nu maakt het mij niet meer uit, zou al blij zijn als het goed ging!

jongensmamma

Berichtdoor jongensmamma » 28 feb 2007, 12:53

Hoi Pips,

Wat verschrikkelijk voor je.
Gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste.

Ik ben ook heel gelukkig met mijn knullen, maar toch lijkt het me leuk om een meisje erbij te krijgen.
Je leest wel eens van die dingen die je kunnen helpen (timing etc.)

Maar ik ben het helemaal met je eens, gezondheid is het allerbelangrijkst.

Ik het al lang geleden bij jou? en hoe oud zijn je knulletjes?

Heel veel sterkte!!
Groetjes.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 12:57

Hoi Jongensmamma,

Kom maar eens een kijkje nemen op `Wie nog bezig met Timing´ Daar zijn heel veel meiden die ook al allemaal jongens hebben en nog graag een meisje willen.

Succes!

pips

Berichtdoor pips » 28 feb 2007, 13:08

Bedankt jongensmamma!
Enkele weken geleden mk gehad, heb jongens van 7 en 5. Omdat ik nogal onregelmatig ben zou timing voor mij te ingewikkeld zijn, trouwens, ik denk dat het dan wel langer duurt er je zwanger bent, niet? Je mag niet meer vrijen tot 3 dagen voor de eisprong of zoiets... Lijkt de kans op zw toch te verkleinen volgens mij! Mijn broer is gyn en zegt timing werkt niet! Hij zegt wel: voor meisje heel vaak vrijen zou misschien kunnen helpen, waarom zou ik eigenlijk niet weten!
in elk geval veel succes met je volgende zw! Hopelijk een dochtertje hé!!! Ben benieuwd!

jongensmamm

Berichtdoor jongensmamm » 28 feb 2007, 13:33

Hoi Pips,

Ik heb inderdaad veel gelezen over de timing. Ik heb ook veel verhalen gelezen over het feit dat het inderdaad niet klopt. Zelfs iemand die 5 dagen voor de ovulatie had, kreeg toch een jongen.

Er schijnt ook een zgnd meisjesdieet te zijn. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

De kans dat je inderdaad later zwanger bent lijkt me inderdaad reeel. Wat je broer trouwens zegt over vaak vrijen heb ik ook gelezen. Het schijnt dat er dan meer meisjeszaad komt dan het jongetjeszaad.

Volgens jou broer is verder het geslacht op geen enkele andere 'natuurlijke' manier te beinvloeden? Ook niet met het dieet?

Als je onregelmatig bent, is het dan geen idee om met ovulatietesten te kijken, dan kun je toch een beetje kijken tot wanneer je het kunt doen.

Ben je nu al wel weer bezig om zwanger te worden, of hetb je het even stop gezet.

Groetjes!!

Wen

Berichtdoor Wen » 28 feb 2007, 13:57

Hoi dames,

Probeer te dromen welk geslacht je kind zal krijgen, het kan helpen.... bij mij is het in ieder geval gelukt.Ik droomde dat mijn eerste een meisje zou worden.. en ja, een dochter! Bij mijn tweede kon ik het ook heel duidelijk zien... en het werd idd een jongen! Ik geloof erin dat als je geest echt iets wil het ook kan realiseren.

jongensmamma

Berichtdoor jongensmamma » 28 feb 2007, 14:05

hoi Wen,

Wel grappig als dit zo is, maar ik geloof daar niet zo in, laat ik het anders zeggen, bij mij heeft dat niet gewerkt.

Ik heb er wel aan gedacht dat ik graag een meisje zou willen, maar het heeft niet geholpen.

Ik voelde bij alle drie mijn jongens dat het jongetjes zouden worden. Ik hoopte op een meisje, maar diep van binnen wist ik dat het jongetjes zouden zijn.

Van alle andere methoden ben ik ook niet zeker.
Hoe kunnen wij nou bepalen welk ienieminie zaadje er als eerste de eicel binnendringt?
Ook bij timing is dit toch zeer geluk hebben? Welk zaadje zwemt het snelst!!!!

Het lijkt me interessant om het te kunnen beinvloeden. maar volgens mij is het toeval!!

Groetjes.

Wen

Berichtdoor Wen » 28 feb 2007, 14:16

Hey jongensmama,

Je zegt het zelf ;) dat je wel hoopte op een meisje maar diep vanbinnen wist dat het een jongen zou worden. Als je echt gelooft dat het een meisje wordt dan zal het ook een meisje worden.

jongensmamma

Berichtdoor jongensmamma » 28 feb 2007, 14:25

wen,

dat was later in de zwangerschap dat ik het gevoel had dat het jongetjes werden.
jij dacht er zeker voor conceptie aan?

Anke

Berichtdoor Anke » 28 feb 2007, 14:57

Sorry, maar denken dat het een meisje is, is niet voldoende, hoor!
het zal net toeval geweest zijn.

je leest inderdaad veel van die verhalen van spoelingen etc. Maar sorry, ik vind dat allemaal wat ver gaan en geloof er ook helemaal niet in.
We zijn nu zwanger van een tweede, en hebben al een zoontje van 4. Iik zou heel graag een dochter hebben, gewoon omdat dit volgens mij anders is, en ik eerlijk gezegd wel uitkijk naar vlechtjes en rokjes en toestanden.
Maar moest het een jongen zijn, so be it!
Ik ben al blij als het gezond, want na 2 jaar proberen...

als je een jongen krijgt, of je krijgt een meisje... laat de natuur beslissen, want dat is nog altijd het beste!

jongensmamma

Berichtdoor jongensmamma » 28 feb 2007, 15:14

ik ben het wel met je eens.
Je leest ook over die azijnspoelingen erc. dat vind ik ook veel te ver gaan.
Maar ik sta wel open voor de timingmethode en dieeten.

Het dieet schijnt wle heel zwaar te zijn. Zoutloos. probeer dan maar eens wat te eten, Het dieer schijnt de zuurgraad in je baarmoeder te veranderen. Deze zuurgraad zorgt ervoor dat de meisjeszaadjes langer blijven leven!!

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik blijf er natuurlijk bij dat gezondheid het aller aller belangrijkst is, maar het lijkt mij super om na drie knulletjes een meisje te krijgen.

Anke,

Wil jij voor de geboorte weten wat het geslacht is? Ik vind het super voor je dat je nu zwanger bent na twee jaar. Hoever ben je?
Deed je er bij je eerste kindje ook zo lang over om zwanger te worden.

Een hele fijne zwangerschap toegewenst.

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 15:48

Wen, eens zaadje en eitje versmolten zijn ligt het geslacht vast hoor. Dan mag jij nog denken wat je wil, daar verandert niks meer aan.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 18:45

Ik heb toevallig laatst een gesprekje gehad over dit onderwerp. Zaadcellen die jongetjes "worden" zijn trager dat de zaadcelletjes die meisjes "worden" Maar de jongetjes zaadcellen, die leven langer dan de meisjes zaadcellen. Dus ... Als je vrijt terwijl je eisprong al geweest is, heb je meer kans op meisjes, als je voor de eisprong vrijt, heb je meer kans op jongetjes.
Dit is natuurlijk pure theorie, dus eigenlijk is het altijd een gok! Uitzonderingen bevestigen de regel. Dus als de jongenszaadjes epo genomen hebben, en de meisjes een luierdagje hebben, dan gaat deze theorie helemaal de mist in!

(Mijn man denkt dat hij alleen maar zoontjes kan maken zegt hij, misschien dat dat helpt???)

jongensmamma

Berichtdoor jongensmamma » 28 feb 2007, 19:20

Best onbekende,

volgens mij draai je het helemaal om.

Jongetjes zijn sneller, maar leggen eerder het loodje en meisjes zijn trager, maar leven langer.

Als je een meisje wilt moet je dus stoppen 2 a 3 dagen voor de eisprong. Als je een jongen wilt op de dag van ovulatie doen.
Deze theorie heb ik altijd begrepen. Ala je na je eisprong doet kun je naar mijn weten niet meer zwanger worden.
Heb erg moeten lachen over je EPO. Zit je in de wielerbusiness?
Heb je al kinderen.

Volgens mij kan mijn man ook alleen jongens maken. Heb er immers al drie. Ik moet wel zeggen dat ik bij deze 3 op bovenstaande theorieen nooit heb gelet!!

groetjes

onbekende

Berichtdoor onbekende » 28 feb 2007, 21:08

jongensmama,

kan zijn dat ik het helemaal heb omgedraaid hoor! T was iets in die trend in elk geval! Zit niet echt in de wielerbussines, maar we moeten een beetje up to date blijven he! Ik heb nog geen kinderen. We zijn ondertussen een jaartje aan het proberen voor een eerste kindje, voorlopig zonder resultaat maar met veel teleurstellingen. Ik wens je in elk geval veel succes met je pogingen om een meisje te maken! iedereen hier trouwens! Ik ga ondertussen nog wat pogingen ondernemen om er gewoon eentje te maken, maakt al lang niet meer uit welk geslacht! Als er maar gauw eentje komt!

Lieve groetjes en blijven oefenen

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 21:59

ik heb de truc voor de eisprong gedaan en heb een dochter, of 't nu daaraan ligt of puur toeval, wie zal 't zeggen ??

ano

Berichtdoor ano » 28 feb 2007, 22:05

gewoon niks doen

sorry ik ben nog even in schok , mijn verhaal alles wees op een jongen, 10 kaartenlegsters en pendelaars, chinese horoscoop, sex op de eisprong zelf, alles wees op een jongen, en ik krijg een meisje !!, dat is pas kunnen zeg ik :)

jongensmamma

Berichtdoor jongensmamma » 01 mar 2007, 07:34

@22:59

Hoi,

Dus jij hebt bewust gewacht tot 2 a 3 dagen voor de eisprong? dmv ovulatietesten.

Duurde het nou lang voordat je zwanger was? Sommige zeggen dat het veel langer duurt om zwanger te worden. Ben ik wel benieuwd naar.

Ik hoop in ieder geval dat het bij mij ook werkt. Ga er wel mee beginnen. Heb jij lang getimed?

Heb jij ook ervaring met het dieet?

Groetjes

jongensmamm

Berichtdoor jongensmamm » 01 mar 2007, 07:37

Hoi onbekende,

Vervelend voor je. Ik kan me helemaal inleven in die maandelijkse teleurstelling als het weer niet is gelukt!!

Een maand lijkt dan ook wel eeuwen te duren he, je hebt ook maar zo'n kleine periode de tijd om 'raak'te schieten.

Ik ben het helemaal met je eens dat het niet uitmaakt wat het geslacht is, maar omdat ik er al 3 heb van hetzelfde geslacht lijkt het me wel leuk als onze laatste een meisje zou zijn.

Bij de eerste drie heb ik ook helemaal niet gekeken naar dit soort onderwerpen. Nu lijkt het me wel leuk om de natuur een zetje in de goede richting te geven.

Ben jij ook al bezig met ovulatietesten?

In ieder geval heel veel sterkte, ik hoop dat je snel zwanger bent!!!
Groetjes..

onbekende

Berichtdoor onbekende » 01 mar 2007, 09:11

jongensmama,

bedankt voor je lieve berichtje! Het deed me echt goed! Ik begrijp je meisjeswens wel! Ik heb een tante die ging blijven proberen tot ze een meisje had. Na een hele resem jongens heeft ze het er toch maar bij gelaten! (De jongste van die jongensbende is wel mijn petekindje, dus ik heb toch al iets!)

Ik gebruik geen ovulatietesten. Meestal voel ik zelf enorm hard wanneer er een ei aan het springen is ;)
Alleen nu ben ik ff ontregeld. Ben al 24 dagen overtijd zonder positieve test. dat zal een bezoekje aan de gyn worden denk ik!

Ik vind het wel geweldig grappig hoe jullie over een onderwerp als dit aan het ratelen zijn! het leidt me een beetje af van mijn baby-obsessie!
Ik probeer mijn motto "always look on the bright side of life" gaande te houden. Soms wordt het iets moeilijker!
Jullie jongens meisjes discussie doet me in elk geval lachen

We doen verder zoals we bezig zijn! Veel oefenen ;)

jongensmamma

Berichtdoor jongensmamma » 01 mar 2007, 10:39

Hoi onbekende,

jij zal wel denken, waar hebben die verwende nesten het over. Ik begrijp at het voor jou abslouut niet leuk is dat wij het in principe over zulke onbenullige dingen hebben.

Weet je zeker dan dat je niet zwanger bent. Ik heb her al vaker verhalen gelezen van meiden die hetzelfde hadde. Al lang over tijd, en geen positieve test. Bleken ze achteraf toch zwanger!!

Ik hoop het je hopen,

Hoe oud ben jij.
Het lijkt me in ieder geval erg frustrerend. Als je al een jaar bezig bent. Soms zeggen ze wel eens dat je het 'van je af moet zetten' Dat lijkt me echter zeer moeilijk. Het lijkt me toch dat je er dagelijks mee bezig bent.

Maar inderdaad; oefenen is niet erg!!!

Groetjes

onbekende

Berichtdoor onbekende » 01 mar 2007, 11:03

Oefenen is helemaal niet erg! ;) Het is zelfs tof! Ik he altijd gezegd dat ik voor mij 23ste mijn eerste kindje wilde. Ondertussen ben ik 24! Nog lang niet oud, maar ik zou heel graag een jonge mama willen zijn.
Ik word gek van mensen die zeggen: je hebt nog alle tijd, je biologische klok tikt nog niet. Ze hebben gelijk, maar als ik en mijn man nu graag een kindje willen, dan wil dat zeggen dat wij er nu klaar voor zijn, en niet binnen 10 jaar!

Maar soit, de discussie ging hier over jongens en meisjes maken! Ik vind het niet erg hoor, dat jullie het over zulke dingen hebben! De andere onderwerpen op dit forum zijn soms zo deprimerend, dat ik blij ben met iets luchtigs zoals dit!

Ik heb btw ondertussen al een bloedtest bij de ha achter de rug, maar ook negatief! :(

Marise

Berichtdoor Marise » 01 mar 2007, 11:51

Wij hebben ook getimed, d.m.v. ovulatietesten en temperaturen. Gestopt 2 dagen voor eisprong, dus zodra er nog maar een heel vaag lijntje op de test te zien was. En 4½ maand geleden mochten we na 2 jongens onze dochter in de armen sluiten!!! Ik ga dus volledig voor de timingmethode, er zullen heus wel uitzonderingen zijn maar ik heb ook diverse berichtjes hier gepost en globaal genomen is iedereen wel zwanger van een meisje die zwanger zijn geraakt enkele dagen voor eisprong. Maar er schrijven natuurlijk op zo'n bericht ook heel veel mensen bij wie het niet gelukt is en dan lijkt het opeens lariekoek.
Bij een eventuele 4de ga ik er weer voor en ik was trouwens gelijk zwanger, dus niet heel lang moeten oefenen.
Mijn andere 2 jongens zijn met zekerheid verwekt op de dag van de eisprong, je kunt de dagen erna ook nog zwanger raken hoor, als het eitje springt blijft het nog ongeveer 24 uur leven, dus komt hij op reis naar de baarmoeder nog zaadjes tegen dan kan er ook nog een bevruchting optreden.
Succes allemaal.

jongensmamma

Berichtdoor jongensmamma » 01 mar 2007, 12:33

hoi onbekende en Marise,

@onbekende
Spijtig dat je bloedtest bij de huisarts negatief was. Ik vind je helemaal niet jong om al een kindje te krijgen. Als je op die leeftijd kinderen wilt geef ik je groot gelijk. Ik kan me voorstellen dat je gek wordt van de mensen die zeggen je hebt heel je leven nog voor je. Als je iets graag wilt moet het inderdaad direct en niet over 10 jaar.
Ik was zelf bij mijn eerste kindje 27 jaar (ben inmiddels 30). Ik heb nu drie jongetjes, vrij snel achterelkaar.

Misschien een gekke vraag, omdat jij allang blij bent als je uberhaupt zwanger raakt, maar wil je wel meerdere kinderen?
Ik vind het wel leuk om vrij 'jong' moeder te zijn.

@Marise,
Meid, hartstikke leuk, nog van harte gefeliciteerd.
Je zit nog lekker op je roze wolk!! Het is zeker wel heel anders ineens, zo'n meisje erbij. Hoe oud zijn je jongens?

Ben jij lang van tevoren begonnen met je cyclus bij te houden? En heb je verder geen dieet of zoiets gevolgd?
En welke ovulatietesten heb je gebruikt?
Wat een vragen he!!
Bij mijn 3 jongens was ik ook elke keer binnen de eerste maand zwanger. Je moet dan ook niet vragen hoe!! We hebben nergens op gelet, deden het iedere dag voor een week lang!! Het maakte mij ook niet echt uit wat het geslacht zou zijn,
Nu ik 3 kindjes heb, en het er waarschijnlijkmaar bij 4 blijven, begin ik me ineens in dit soort zaken (timing, dieet etc.) te verdiepen...
Wil wel een meisje!!

Groetjes

Terug naar “Preconceptie”